-
Gör en bokning »
HOLIDAYSTARS BOKNINGS-OCH BETALNINGS VILLKOR
HolidayStars har fljande villkor gllande bokning av inkvartering, bestllning och avbestllning av tjnster. Dessa villkor blir bindande frn bda sidor, nr kunden har bokat semesterfremlet till ett nskat datum och frhandsbetalningen r utfrd.


Bokning och betalning
Efter utfrd bokning, betalar kunden en frhandsbetalning (30% av inkvarteringspriset.) Bokningen bekrftas nr frhandsbetalningen r utfrd. Efter denna bekrftelse mottagar kunden bekrftelsen samt rkningen p resten av inkvarteringssumman. Alla eventuella synpunkter p rkningen ska framfras inom 7 dagar frn och med det datumet som str p rkningen. Resten av inkvarteringssumman ska betalas minst 4 veckor innan brjan av semestern.
Personen som bokar ska vara fullvuxen. Mindreriga bokare ska ha en skriftlig avtal frn frmyndare som ska vara hos HolidayStars innan inkvarteringens brjan. Nycklar lmnas bara till betalda bokningar.
Ifall betalningen inte utfrs inom avtalad tid, har HolidayStars rtten att avbestlla bokningen.
Ifall det r 30 dagar eller mindre till bokningens brjan, ska hela summan betalas inom samma dag.


Att avboka eller ndra bokning
En avbokning br alltid meddelas skriftligt till HolidayStars. Ifall kunden avbestller 42 dagar innan bokningens start, terbetalas frhandsbetalningen frutom en avgift p 50e, som r avbokningsavgiften. Avbokas bokningen senare n 42 dagar innan den bokade tiden brjar r kunden skyldig att betala hela inkvarteringspriset. Ifall semestermlet hyrs ut till en annan kund, behller HolidayStars frhandsbetalningen som avbokningsavgift.
Avbokningen brjar glla frn och med nr HolidayStars fr information detta. Ifall kunden kan visa att avbokningen gjorts och skickats till rtt adress vid rtt tidpunkt, godknns avbokningen trots frsening eller trots den den inte nr HolidayStars alls. Ifall bokningen avbestlls pga sjukdom eller ddsfall, har kunden rtt att f tillbaka hela den betalda summan frutom frhandsbetalningen frn HolidayStars.
Avbokningen ska gras omgende till HolidayStars. HolidayStars br f ta del av ett lkarintyg eller liknande plitlig frklaring till avbokningen inom 14 dagar efter avbokningen.
Avbokningen br ske innan hyrestiden brjar. Ifall kunden ndrar semester fremlet eller semester datumet betraktas det som en avbokning av tidigare bokningar och behandlas som en ny bokning.


HolidayStars rtt att avbestlla en bokning
Ifall det r frga om ett overkommligt hinder (force majour), kan HolidayStars avbestlla boknigen. Kunden har d rtt att f tillbaka hela summan sin helhet. Avbokningen kan d gras utan att srskild meddela HolidayStars drom, ifall bokningsavgifter inte betalas inom det avtalade datumet.


verlmning av nycklar
Semesterfremlets nycklar verlmnas till kunden, efter kunden har senast en dygn innan kommit verens med fastighetsfrvaltaren. Kunden br ringa d till Levi och Ylls p numret +358(0)405503806 eller Saariselk p numret +358(0)400417808/+358(0)400583292 och informera vilken tid kunden r framme.


Vistelse i stugor
Stugan r in kundens bruk vid veckobokningar, frn ankomstdagen kl.1600 till avgngsdagen kl. 1200. Stugans hyra inkluderar mbler, mat-porslin och alla ndvndigheter fr matlagning, maddrasser, tcken, kuddar, bddlinnen, handdukar, badrockar samt vrme och belysning. Under hyrestiden r stdningen kundens ansvar. Slutstdning ingr i hyran.


Personantal
Stugan fr inte brukas av fler personer n angivits. Det r frbjudet att tlta eller anvnda husvagn i tomten p semesterfremlet utan garens tilllstnd. Medtagande av husdjur br alltid meddelas i frvg eller ha speciell tillstnd till det. I annat fall har HolidayStars rtten att upphva hyreskontraktet.


Kompensation av skador
Kunden har skyldighet att kompensera garen alla skador till fasigheten eller bohagen som kunden r ansvarig fr.


Uphvning av hyreskontraktet vid strande beteende eller vid beteende som kan franleda skada eller fara fr andra
Om hyresgsten, trots frvarning av hyresgivaren eller hyresgivarens representant, inte slutar stra eller utstta andra fr fara i nrliggande fastigheter, har hyresgivaren eller hyresgivarens representant rtt att uppphva hyreskontraktet med omedelbar verkan. Kostnaden fr alla ovanstende tgrder ska kompenseras av den strande hyresgsten.


Klagoml
Alla eventuella synpunkter gllande semestermlet ska framfras direkt vid upphov till fremlets gare eller frvaltare. Ifall det inte blir ngon ndring i fallet i frga inom 3 dygn, kan kunden framfra ett skriftligt klagoml till HolidayStars inom en vecka efter bokningen r avslutad. Ifall kunden och HolidayStars inte kommer fram till en verenskommelse, kan kunden framfra sitt klagoml till konsumentverket. Klagoml framfrda i efterhand behandlas ej. Vid ngon olycka under hyrestiden som har med semesterfremlet att gra, ska hyresgsten meddela detta till HolidayStars senast vid den sista bokningsdagen. Ifall ngon skada inte anmlts och upptcks senare av hyresgivaren, tillkommer det en avgift p 35 euro frutom kostnaden fr sjlva skadan.


Prisjusteringar
HolidayStars frbehller sig rtten att rtta till eventuella felakigheter i prislistan innan avtalet slutits. Efter slutet avtal har HolidayStars rtten att ndra priserna om frutsttningarna, rrande semestertjnsterna, ndras.

VLKOMMEN, HA EN TRIVSAM SEMESTER!

HolidayStars
Vlipellonkuja 1
21410 Vanhalinna
GSM: +358(0)400568251

 



  Copyright © 2006-2017 Lomatähdet, Holidaystars